First time I have heard that Anwar was invited to include PKR in Sheraton Move


(Tatal ke bawah untuk kenyataan versi BM)

It’s the first time that I have heard that Anwar Ibrahim was approached to be part of the “Sheraton Move” conspiracy to topple the Pakatan Harapan (PH) government but the PKR President rejected the offer and the opportunity to be in the new government to remain loyal to PH.

The version given by the PKR Organising Secretary and MP for Setiawangsa, Nik Nazmi Nik Ahmad in an interview with Malaysian Insight yesterday is completely news to me.

I have met Anwar several times in the week after the Sheraton Move in February 2020, as well in the following months, but Anwar had never mentioned Nazmi’s version of the Sheraton Move to me.

(Media comment by DAP MP for Iskandar Puteri Lim Kit Siang in Kuala Lumpur on Sunday, March 21, 2021)

=========================

Pertama kali saya mendengar yang Anwar dijemput untuk membawa PKR menyertai Langkah Sheraton

Ini adalah kali pertama saya mendengar cerita bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dijemput untuk membawa PKR untuk menyertai Langkah Sheraton, namun Presiden PKR tersebut telah menolak tawaran untuk menyertai kerajaan baharu tersebut dan memilih untuk kekal setia dengan PH.

Versi yang diceritakan oleh Setiausaha Organisasi PKR yang juga merupakan Ahli Parlimen Setiawangsa, Nik Nazmi Nik Ahmad, dalam satu wawancara bersama dengan Malaysian Insight semalam adalah perkara baharu bagi saya.

Saya telah berjumpa dengan Anwar beberapa kali dalam minggu-minggu selepas Langkah Sheraton pada bulan Februari 2020, dan juga dalam bulan-bulan selepas itu, namun tidak ada sekali pun Anwar menceritakan mengenai Langkah Sheraton seperti yang diceritakan oleh Nik Nazmi ini.

(Komen media Ahli Parlimen DAP Iskandar Puteri Lim Kit Siang di Kuala Lumpur pada hari Ahad, 21 Mac 2021)

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.