Special Branch in early years would not have reacted in such a fashion as to regard a cheeky food advertisement as promoting Chinese communism


(Tatal ke bawah untuk kenyataan versi BM)

The Special Branch in the early years would not have reacted in such a fashion as to regard a cheeky food advertisement as promoting Chinese communism.

The Special Branch must not suspect a communist under every table but move ahead with the times.

Malaysia and China have established diplomatic relationship for 46 years since 1974 and both countries must maintain strong and close economic ties.

(Media Comment by DAP MP Iskandar Puteri Lim Kit Siang in Kuala Lumpur on Sunday, 3rd January 2021)


Cawangan Khas PDRM dalam tahun-tahun awalnya tidak akan bertindak balas seperti yang dilakukannya terhadap iklan makanan sehinggakan menuduhnya sebagai propaganda Komunis China

Cawangan Khas PDRM dalam tahun-tahun awalnya tidak akan bertindak balas seperti yang dilakukannya terhadap iklan makanan sehinggakan menuduhnya sebagai propaganda Komunis China.

Cawangan Khas tidak boleh sewenang-wenangnya mengesyaki mana-mana orang sebagai Komunis dan perlu bergerak dengan peredaran zaman.

Malaysia dan China telah pun mengadakan hubungan diplomatik selama 46 tahun sejak daripada tahun 1974 dan kedua-dua negara perlu terus mengekalkan hubungan ekonomi yang kukuh dan rapat.

(Komen media Ahli Parlimen DAP Iskandar Puteri Lim Kit Siang di Gelang Patah pada hari Ahad, 3 Januari 2021)

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.