Budaya samseng: Itulah dalil jelas nak kehilangan kuasa


— Aspan Alias
The Malaysian Insider
Feb 20, 2012

20 FEB — Hari ini saya mendengar apa yang berlaku di Semberong, Johor malam tadi. Mengikut laporan, kereta ketua pembangkang, Anwar Ibrahim, telah dibaling dengan berbagai-bagai objek pada 11.30 malam tadi dan ini merupakan satu budaya yang sedang terbentuk didalam Umno, iaitu budaya samseng. Budaya memaki hamun dalam Umno sudah meningkat kepada budaya samseng pula.

Tidak perlu seseorang itu untuk memihak kepada mana-mana pihak tetapi jika benar perkara ini berlaku, maka sahlah Umno sedang membentuk satu budaya samseng, sebagai satu lagi kaedah untuk menakut-nakutkan orang ramai dari menyokong pihak yang menentang Barisan Nasional.

Kelakuan kumpulan yang mengganggu program pihak PR ini adalah satu tindakan yang telah keluar jauh dari moral politik apatah lagi yang melakukan perkara yang tidak bertamaddun ini adalah di kalangan pemuda Melayu.

Tindakan mereka ini dibiarkan sahaja oleh pihak penguatkuasa undang-undang, iaitu pihak polis kita. Politik ini adalah perang psikoloji bukannya peperangan terbuka seperti peperangan tentera diantara dua negara yang bersengketa.

Apa yang dilakukan oleh pihak yang menyokong parti pemerintah ini menunjukkan indikasi yang amat jelas, yang parti pemerintah sedang berada didalam keadaan yang panik kerana takut dengan sokongan pihak alternatif yang kian hari kian membesar dan kuat.

Yang amat menjijikkan pihak tertentu tidak dapat menerima hakikat yang mereka adalah seperti telur dihujung tanduk bersabit dengan sokongan rakyat terhadap mereka. Oleh kerana sudah terlalu biasa dengan kuasa sejak berdekad-dekad dahulu, kehilangan sokongan dan kuasa ini amat memedihkan mereka. Sakitnya ibarat memisahkan kulit dengan daging.

Bahagian Semberong ini adalah kawasan yang diwakili oleh Hishammuddin Husein, Menteri Dalam Negeri negara kita. Apa yang berlaku ini memang menjejaskan imej menteri itu, apatah lagi tindakan polis mendiamkan sahaja apa yang berlaku dihadapan mata kepala mereka itu adalah menakutkan kepada sesiapa yang kuat berfikir tentang masa depan anak-anak dan generasi kita.

Setelah kita mencapai kemerdekaan selama 54 tahun, kita masih lagi terbelenggu dengan budaya samseng yang menjijikkan ini semata-mata untuk mendapat kemenangan undi didalam pilihanraya. Kalau beginilah keadaannya, apakah perbezaannya diantara pemerintahan diktator dengan pemerintahan demokrasi?

Kalau begini keadaan elok kita haramkan sahaja semua parti dalam negara ini dan kepada siapa yang sedang memerintah, perintahlah negara ini sesuka hati seperti mentadbir reban ayam mak bapak kita.

Bagi saya kelakuan dan gelagat samseng ini adalah kerja yang amat hina sekali dan tidak pula mendapat teguran dari parti mereka. Takkanlah untuk mengekalkan kuasa ahli-ahli serta penyokong parti pemerintah sanggup menjadi kumpulan haram samseng dan mengganggu kegiatan parti lain.

Bagaimanakah negara dan rakyat untuk membuat persediaan untuk menjadi rakyat negara maju yang berpendapatan tinggi jika masih terkongkong dengan budaya rakyat negara dunia ketiga. Tidak hairanlah kenapa setangah rakyat kita berpendapat yang negara kita ini adalah negara Zimbabwe atau Congo yang berlainan namanya.

Bagaimana kita boleh mengaku yang negara kita adalah negara yang aman sedangkan samseng-samseng berkeliaran disana-sini untuk memerhatikan segala kegiatan yang asasi bagi rakyat yang inginkan perubahan.

Keinginan perubahan yang sedang dilakukan oleh rakyat ini adalah hak mereka. Negara ini bukannya BN yang punya tetapi dipunyai oleh semua rakyat yang berbagai kaum, agama, budaya dan cara hidup mereka.

Sampai bila mereka hendak terus berkuasa dengan menakut-nakutkan rakyat? Pemimpin BN khususnya Umno nampaknya sudah hilang hidayah sehinggakan cara samseng kini menjadi begitu lumrah. Bulan lepas dua kejadian di mana usaha setengah pihak untuk menganjurkan perkumpulan untuk politik diganggu di Selangor sehinggakan ada yang telah dimasukan ke hospital kerana kecederaan yang di alami hasil dari tindakan samseng ini. Entah apa imbuhan yang mereka dapat dari tindakan samseng mereka ini tetapi ia nyata merupakan satu budaya yang ketinggalan zaman.

Rakyat harus melakukan sesuatu untuk menolak budaya ini. Semua diantara kita tahu bagaimana hendak melakukannya. Kita lakukan penolakan ini dengan cara yang paling berhemah dan kita tidak boleh terikut-ikut dengan budaya samseng yang menjijikan ini. Hanya lakukan sesuatu yang dihalalkan oleh undang-undang didalam peti undi semasa pilihanraya nanti.

Kita ambil tindakan dengan memberikan reaksi terhadap kegiatan samseng ini dengan cara yang terbaik sesuai dengan “attribute” manusia yang merupakan secantik-cantik kejadian Tuhan ini.

Pihak yang cuba membetulkan keadaan ini jangan sesekali menggunakan kata-kata kesat dan tindakan samseng seperti yang dilakukan oleh mereka yang sedang merasa tertekan ini. Kita mesti yakin jika sesuatu pihak itu berkelakuan seperti samseng ini sahaja sudah menunjukkan yang mereka sedang berada dihujung hayat kuasa yang ada pada mereka sekarang ini.

Jika kita dinesta dan dihamburkan dengan kata-kata kesat hanya beristighfar banyak-banyak. Kita tunjukkan perbezaan diantara kita dengan mereka. Perbezaan inilah yang sedang diperhatikan oleh rakyat ramai sekarang ini. — aspanaliasnet.blogspot.com

  1. #1 by yhsiew on Tuesday, 21 February 2012 - 12:46 am

    BN is desperate.

  2. #2 by shukurhasran on Tuesday, 21 February 2012 - 1:31 am

    Sabarlah, kezaliman dan keadilan bukan berasaskan parti, bangsa atau agama…penduduk sembrong adalah saksi, pasti ada yang akan menceritakan penyaksian mereka ke atas isu ini.

    Bukan ingin memandang tinggi kepada Amerika, calon pembangkang akan dilindungi secret service sama yg melindungi presiden…jika ada mudarat terhadap pemimpin pembangkang, ia seperti cubaan membunuh semangat demokrasi..

  3. #3 by boh-liao on Tuesday, 21 February 2012 - 2:52 am

    AI must thank his lucky star he did not kena fr dat Selayang 1/2 Pg 泼妇骂街 MCA 黄糩满

  4. #4 by k1980 on Tuesday, 21 February 2012 - 7:44 am

    I asked Jibbi and he answered, “Hey, we live in the best democracy in the world. Everyone’s free to express their opinions themselves!”

  5. #5 by k1980 on Tuesday, 21 February 2012 - 8:03 am

    http://malaysiakini.com/letters/189660

    Chua admitted to his illicit sexual behaviour in 2008. Does that mean that anyone who admits to committing a crime covered by the Penal Code can be forgiven and need not be charged? If former deputy prime minister and current opposition leader Anwar Ibrahim can be charged, why not Chua?

  6. #6 by Bigjoe on Tuesday, 21 February 2012 - 8:04 am

    Macam budak KFC kat i-city, akhirnya kena pecat…

  7. #7 by Jeffrey on Tuesday, 21 February 2012 - 8:51 am

    ///If former deputy prime minister and current opposition leader Anwar Ibrahim can be charged, why not Chua?/// – #5 by K1980.
    I would justify it this way: First of all secular laws generally criminalise a conduct when it causes harm (bodily or property) to others and not because it is considered “immoral” or sexually deviant. This is because of the secular premise that law and morality are a thing apart, the former (law) being concerned with the minimum threshold of tolerable conduct below which society will not tolerate – hence it’s a public concern- whereas the latter (morality) is an aspired ideal to be encouraged, and immorality to be discouraged both by education but not criminal punishment because its more a private concern by reason of importance accorded by a free society to freedom of choice. From this angle the law criminalizing consensual sodomy (in Anwar’s case) & oral sex (in CSL) is archaic and an infringement of the above principles and ought to be taken out of the books let alone being enforced against anyone or worse still selectively enforced. At the same time laws should be seen fairly enforced or not enforced. Therefore to honour this principle both Anwar & Chua should not be charged rather tn equalize the situation by charging Chua to be fair to Anwar. For that would tantamount to try equalize by having 2 wrongs to make 1 right!

  8. #8 by Jeffrey on Tuesday, 21 February 2012 - 9:02 am

    Therefore to rectify the unjust selective prosecution the charge against Anwar should be dropped or at least the appeal against his acquittal verdict dropped, rather than the other way round to charge CSL! Of course in milieu of Budaya samseng, there is much talk of upholding morality especially the sexual kind to hypocritically camouflage the real immorality and criminality of lying cheating stealing bullying that harm others especially those including the minority who are weaker. This is an inversion of ethics, to hold claims to high morality by punishing others’ private consensual sexual conduct as being deviant that the moralists themselves equally are doing the same but are not caught or if so have power to make the law enforcers exempt them , and at same time turn a blind eye to blatant bullying stealing cheating etc and having the power to make law enforcers abet with them!

  9. #9 by dagen wanna "ABU" on Tuesday, 21 February 2012 - 9:09 am

    According to historical trend of past GE the opposition’s performance went like a pendulum – good outing this round and bad outing the next round. If this is true then obviously the opposition is heading for a disastrous performance in GE13. That’s what history tells us. Well aint it? Nay! And this is precisely what that has been troubling umno since 308. The pendulum swing in GE12 to the opposition was a firm one. And worse it does not look like the pendulum is about to swing back. There are simply no clear indications to that effect. And the worst of course is the fast deteriorating confidence/nambekai of sabahans and sarawakians in the respective state ruling parties and their leaders. That means there will be no swing back.

    In the past money could buy nambekai; and umno therefore spent (illegally) hundreds of millions if not billions during each election to bribe voters into surrending their innocent nambekai. Whilst this practice is bound to continue in GE13, there are no certainty that the money spent could get umno the necessary nambekai. Voters are fed up. Feeling good on the ground does not necessarily convert to favourable votes. Something is definitely not right and umno knows it.

    In my view GE13 will be the knock-out blow. After GE13 that umno will dissappear. Regaining 2/3 majority is now an impossibility for umno. Umno can only hope to minimise further erosion of its power base. That is why umno is now taking on the role of an opposition party to pakatan.

    “ABU”

  10. #10 by Jeffrey on Tuesday, 21 February 2012 - 9:14 am

    I mean you look at it this way: we have Perkasa saying that what LE said in the debate about it being “extreme” is defamatory and want action to be taken against him, and at the same time, Ibrahim Ali proposes to offer himself as an opponent to debate the so called ‘defamatory’ LGE to get the limelight, without the least concern for the internal inconsistency between the two proposals. We have a situation that we make hue and cry to get law enforcement activated to people who engage in consensual sodomy/oral sex etc but when it comes to homicide of TBH being thrown out, A Kugan being killed in custody or Altantuya being blown up or stealing (by sophisticated ways of grants soft loan APs or concessionaires etc that’s OK, need not be punished. Thats the kind of ‘morality’ we practise.

  11. #11 by Jeffrey on Tuesday, 21 February 2012 - 9:24 am

    ///Whilst this practice is bound to continue in GE13, there are no certainty that the money spent could get umno the necessary nambekai. In my view GE13 will be the knock-out blow. After GE13 that umno will dissappear./// Whilst this event may be devoutly wished for, is there any evidence grounded on facts -and not wish, & hopes alone- that money including the BR1M will not secure BN’s victory in next election (though not necessarily with 2/3 majority) with the help of votes from the fixed deposit states of Sabah & Sarawak???

  12. #12 by Godfather on Tuesday, 21 February 2012 - 11:29 am

    Fixed deposit states of Sabah and Sarawak ? I think the deposits are looking pretty wobbly. I foresee that Sarawak will lose up to 10 seats, and Sabah potentially up to 15 seats. This is provided that Jeffrey Kitingan can come to some sort of pact with Pakatan.

  13. #13 by Godfather on Tuesday, 21 February 2012 - 11:31 am

    The Sembrong fracas is worrying because it was caused by unemployed youths being paid small sums of money to throw rocks. Unemployment is high there, and instead of blaming Barang Naik for their plight, these youths could simply take RM 50 for each vote.

  14. #14 by cemerlang on Tuesday, 21 February 2012 - 1:48 pm

    Samsengs aka gangsters have the right to vote also. You have samsengs as your supporters across the board. Samsengs have bosses. They are under orders to perform certain actions. Same like us under orders to perform like unquestioning robots.

  15. #15 by sotong on Tuesday, 21 February 2012 - 5:46 pm

    Without the rule of law….samsengs are Kings.

You must be logged in to post a comment.